پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

۱۲۰ کانکس و کانتینر بیمارستانی سیار به هرمزگان اضافه می‎‌شود

۳,۱۱۹ بازديد

ایران کانتین: به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، وزیر بهداشت گفت: امروز ۱۲۰ کانکس و کانتینر بیمارستانی سیار نیروهای مسلح به هرمزگان اضافه می‎‌شود و ما داروی مورد نیاز و امکانات لازم را می رسانیم.

سعید نمکی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد استانی کرونا در هرمزگان اظهار کرد: مقوله سلامت امری سیاسی و جناحی نیست و ما در دعوای میان کسی قرار نمی گیریم.

وی افزود: ما در نظام سلامت خودمان را مکلف به این می دانیم که به مردم رسیدگی کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: به نظرم رتبه استان هرمزگان و مجموعه دانشگاه در اولین رتبه های کشوری است. ما قبلا پیک‌های وحشتناکی را در برخی از استان‌ها طی کردیم ولی همکاران ما با حمایت و همکاری تیم استان اجازه بروز پیک را ندادند و الان هم هیچ دستاوردی برای من و همکارانم در وزارت بهداشت نیست و همه دستاورها متعلق به کادر سلامت و تلاش‌ها و حمایت‌های شما است.

نمکی گفت: ما برای ارسال اکسیژن‌ساز، بیمارستان شریعتی، بخش‌های جدید در بیمارستان شهید محمدی کم نگذاشتیم و سال سختی بود و مشکل ارز هم داشتیم و سالی سخت‌تر از سال ۹۹ نبود ولی خدا کمک کرد و ۱۴ هزار تخت را در این سال و با همه مشکلاتی که بود، آماده خدمت کردیم. بیش از ۴۹۰ اکسیژن‌ساز در کشور راه اندازی کردیم.

وزیر بهداشت همچنین به وضعیت آزمایشگاه‌های کویید در کشور اشاره کرد و گفت: ما در روز اول فقط دو آزمایشگاه داشتیم اما اکنون بیش از ۴۲۰ آزمایشگاه داریم و در هرمزگان ۵ آزمایشگاه پی سی آر راه اندازی شد ولی بازهم کم است و من این را می‌پذیرم.

نمکی از استاندار هرمزگان خواست تا رعایت پروتکل‌ها در استان بالا برود و این ارتباط معناداری است که بتوانیم از شمار بیماران و بستری‌ها بکاهیم.

وی به ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا اشاره و گفت: بهترین راه این است که رعایت پروتکل‌ها را به حداکثر برسانیم و عزیزان طرح شهید سلیمانی در بیماریابی محله محور و شناسایی موارد ابتلای نزدیک و اولیه، کار را تشدید کنند و هرچقدر کیت لازم بود نیز ما ارسال خواهیم کرد.

وزیر بهداشت به افزایش شمار مراکز ۱۶ ساعته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هر چه این مراکز ۱۶ ساعته و درمان با داروی ضد ویروس را زودتر و در روزهای طلایی شروع کنید، در روزهای بعد بستری کمتری نیز خواهید داشت.

وی درباره آمپول رمدیسیور نیز بیان داشت: ما نمی‌گذاریم که کمبودی باشد و بیمه ها باید مطالباتشان را زودتر بپردازند و بدهی دارو و بیمارستان نداشته باشید و اگر معوقاتی وجود داشته باشد من خودم پیگیری خواهم کرد.

نمکی گفت: یک جاهایی در درمان سرپایی کم آورده‌اید و یک دوره‌ای تحت تأثیر کمبود دارو و یا تست، کم آورده‌اید و این موج بیمار بستری حاصل کم توجهی در یک مقطعی است و باید بررسی کنید و علی رغم مدال‌هایی که دارید، باید این را جبران کنید.

وزیر بهداشت گفت: وجود تنها ۱۶ مرکز درمان سرپایی در استان با وجود چنین پیک سنگینی، خیلی کم است و باید افزایش دهید و هزینه‌های آن را ما تأمین می‌کنیم.

نمکی از استاندار هرمزگان خواست تا مشارکت صنایع در امور درمانی را نیز بیشتر پیگیری کند.

وی درباره کمبود تخت نیز گفت: با نیروهای مسلح هماهنگی کرده‌ایم که کانکس‌ها و کانتینرهای خود را آماده کنند و این ها در حال حمل است و ۱۲۰ تخت جدید در این قالب به استان اضافه خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که هیچ بیماری (حتی بیمار ضربه مغزی) و … پشت درب هیچ بیمارستانی سرگردان بماند.

وزیر بهداشت در پایان عنوان کرد: وقتی همه برای بدنام کردن جمهوری اسلامی و پایمال کردن خون شهدا و سلب اعتماد مردم از نظام و گسست اجتماعی بسیج شده‌اند، برخی نباید بر شیپور بی‌اعتمادی بدمند. با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی. این که در اوج خاموشی‌ها و کمبود برق و نگرانی مردم، منم بیایم و چیزی بگذارم که مردم در اثر بی برقی در بیمارستان‌ها نفسشان بند آمده و وقتی می‌پرسیم که از کجا این فیلم را آورده‌ای، می‌گوید: نمی‌دانم.

نمکی گفت: وقتی نماینده محترم کیش عقرب زدگی را که در منطقه‌اش رخ داده، با متانت و وقار مطرح می‌کند، این نشانه این است که شرایط کشور و آبروی نظام که در عرصه بین المللی به چه وابسته است.

وی همچنین اضافه کرد: من می‌دانستم که کجا را تحویل می‌گیرم اما خبر از سیل و کرونا و بحران و … نداشتم وگرنه زودتر می‌آمدم. وقتی آبروی من در کف است هرچه که می‌خواهید فحش دهید و به من بدهید. من اگر ۱۰ سال بدوم به اندازه یک قطره خون شهدا نیست و هر روستا و شهری می‌روم مدیون خون شهدا هستم.



منبع: ایران کانتین

فهرست حرف‌های اضافه در زبان انگلیسی

فهرست زیر فهرست کامل حرف‌های اضافه در زبان انگلیسی است. در زبان انگلیسی تعدادی از حرف‌های اضافه کوتاه و معمولا" شامل ۶ حرف یا کمتر هستند، با این وجود در این فهرست تعداد قابل توجه‌ای از حرف‌های اضافه چند کلمه‌ای هم وجود دارد. با گذشت زمان برخی حرف‌های اضافه به زبان انگلیسی اضافه شده‌اند و برخی دیگر حذف شده‌اند یا معنی آن‌ها تغییر کرده‌است.

لیست کامل حروف اضافه اینجاست

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد